Sjukvåden i Eskilstuna, älskar den!

ELLER INTE!

Kan dem sitt jobb eller inte? Igår när jag skulle gå och lägga mig så började det klia och rinna ur mina ögon. Mamma sa att det akn vara pågång en ögoninflamation. Så sant som det va sagt, vaknade i natt av att jag inte kunde se något så försökte leta mig fram till toan, tvätta med lagom varmt vatten och usch vad läskigt det var. Somnade om och vaknade med samma problem i morse igen. Så mamma ringde vårdcentralen och fick tid runt tio.

Kom dit och fick gå in i labbet där dem tog stick i fingret sen ni vet en sån där pinne i halsen och då får man fan kräkreflexer.. Satt och vänta på mina provsvar och det visade sig att jag inte hade någon bakterie bara ett virus.. BARA ETT VIRUS?!?!?! I alla fall så fick vi sedan gå till en kärring rent ut sagt och där sa hon att allt var possetivt men va fan mina stora röda blodsrängda ögon då? Hon stoppa ner en till pinne i min hals även fast hon sa att det inte var halsfluss eller så? FORTFARANDE MINA ÖGON??? Sen sa hon att jag skulle gå hem och tvätta mina ögon med vanligt varmt vatten..

Mamma och jag fick damp och åkte hem.. Ska snart till farmor och farfar för att äta lunch och vara där hela eftermiddagen, ganska skönt! Man blir typ bara mer sjuk av att vara hemma (eller känns så...)

Aja nu har jag fått skriva av min agritationer, tack och lov för det!

Ha en bra dag, sköt om er!



 

 




Kommentarer
Postat av: Anonym

Om svaren är positiva, så har du det du har blivit testad för. :)

2010-09-14 @ 16:42:19

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0