Snön bara yr och det känns som vinter.. Igen?

Ja är det bara jag som gör det? Hoppas inte det! Jag är så trött på detta nu! Jag vill kunna vara ute och gå långa promenader i vårsolen och bara känna doften av att sommaren är på väg. Det är bara 12 veckor kvar i skolan och sen är det äntligen lov. Ett långt och skönt sommarlov! Jag sattasar på bättre betyg än vad jag hade nu till julen.. Men jag kommer aldrig igång med själva arbetet. Det är så typiskt mig. En teknink uppsats som skulle vara inne innan sportlovet ligger fortafande på htllan och samlar åt sig damm... Ja men hur ska man göra? Just nu håller jag på att ta igen alla prov från 7an som jag inte klara eller inte gjorde..

Jag får ju såna här ryck om att " Jag kan inte, jag kan inget? ".. Det är inte så bra. För när de rycken kommer så mår jag dåligt, kämpar inget och på lektionerna bara sätta mig och stört gråta. Inte för att jag gjort det med ändå.. Jag mår verkligen piss av det.. Dagen efter kan jag känna nu ska jag jobba eller så. Men då har man kanske inte samma lektioner som man hade dagen innan?

När jag inte orkar i skolan när jag är trött vissa dagar. Fast visst nu har det blivit många dagar så vill jag bara dra från skolan. På direkten. Jag vill inte vara där en sekund..

Men mitt råd är då att tänka på "framtiden" den som alla är så rädda för. Man vet ju inte vad som ska hända? Man kanske ångrar sitt gymnasieval? Kanske ångrar det man gjort i går?Det finns så mycket som kommer att hända i framtiden som ingen vet om. Vissa människor vill ju göra en massa saker nu innan 2012 för de gick verkligen in för det att jorde kommer gå under.. Det är kanske både bra och dåligt. Som sagt, ingen vet vad som kommer hända. Jag är faktiskt väldigt rädd. Väldigt rädd föär framtiden. Vad kommer hända? Kommer jag ångra massa saker? Vissa saker ångrar jag ju redan som jag gjort.. Ja. Hur ska det då gå i framtiden?

Tänka att det är minst 1 miljon människor som tänker på framtidne om dagen. Det är ganska så skrämmande vad alla har för tankar. Tänk en gammal människa som kanske ligger på sjukhuset och dör i morgon? Hur skrämmande är det inte för den personen. Den vet ju kanske inte att det är den sista dagen den har att leva! Nej usch det är så skrämmande.. Man vill inte tänka på det men man gör det ändå..


Hur tänker ni eller ser ni på framtiden? Tycker ni också att den är lika skrämmande som jag tycker att den är? Tyck till, ni får gärna skriva om ni vill att jag ska lägga upp det i ett inlägg. I såna fall gör jag gärna det!




Låten som Christina Aguilera gjorde "hopp för Haiti". Den är verkligen bra och sorlig..
Lyssna på den, man älskar den.


Den låter lite konstig eftersom det är live.



Puss

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0