Landskampen 2010

5 Mars 2010

Jag åkte till Nikie vid tio ungefär. Där var då Adam och Magnus ( Adams pappa ). Vi fikade lite sen fixade jag och Nikie oss lite mera, haha! Vi åkte från dem ungefär vid elva och var framme ungefär vid ett. När vi skulle ta ut väskorna från bilen så hade min resväska gått sönder i hörnen, hah! Men jag tänkte att den kommer nog hålla, varför skulle den gå sönder mera? Iaf, vi gick in och där mötte vi upp de flesta, Erik kom typ tio minuter efter. Jag och Nikie gick och fixade biljetter och den där remsan som ska sitta på väskan. När alla hade gjort det så gick vi och cheka in väskorna och gick igenom den där andra saken, haha! Självklart pep det om mig, alltid otur. Men var inget iaf, dem tog min juice från väskan, snacka om depp, haha! Planet gick ungefär vid halv tre. Så vi gick på planet typ vid två. Jag satt med Nikie och jag kände att det kändes som om man inte skulle flyga, haha! Menmen! När vi väl åkte iväg så då satt man där. Flygningen tog ungefär en timma. Landningen var lite hoppig inte den bästa! Vi var då på flygplatsen i Oslo och där käka vi lite och min väska hade gått sönder mera, haha! I ett hörn så vi tejpa lite. Tänkte att nu måste det ju hålla! Haha! Vi gick på deta andra planet som skulle åka till Trondheim ungefär vid fyra (tror jag).. Det lyfte typ vid halv fem. Och det var den VÄRSTA landningen jag vart med om. Den hoppa as högt när den landa, usch! Men på det flyget mot Trondheim var as nice utsikt. Det var typ vita berg överallt sen lite små hus som man såg lyste vid bergen, åh så mys! Då satt jag med Nikie och Malin. Hihi!

När vi då fick våra resväskor så hade min resväska nästan gått i två delar, jag kunde ju inte ha den mera. Haha dem hade ju slängt sönder den!! Haha! Men så jag och Henrik (tränaren) gick till någon resesak óch visade upp väskan, dem sa att man kunde få en lapp eller något sen gå och begära en ny väska! Men det hade vi ju inte tid med.. Så vi frågade om dem hade nåon väska som vi kunde få.. Då kom han först med en lite minrde väska och jag tränkte bara, shit alla mina saker kommer INTE att få plats där, haha! Så vi frågade om han hade en större. Då kom han ut med en skit stor, haha! Den kosta typ 1200:- men jag fick ju den gratis. HAHA! Den är skit stor. Men jag tog den iaf och sedan gick ut till bussen som skulle köra oss till Bjugn. Bussen tod två timmar med en 25minuters båtresa också!

När vi kom fram till hotellet så fick jag och Nikie bo med varandra. Tävlingen började klockan ett på Lördagen så man hade ingen panik med att sova tidigt! Men vi packade upp lite och fick våra trikåer och överdrags kläderna, haha! Vi testa dem och ja skratta lite! När vi gick och la oss så kolla vi roliga filmer som vi hade gjort på flygplanet, hahhahahahaha! Vi skratta så mycket att Adam knacka i väggen breve, hahahha!

Det var den första dagen av min underabara resa!


Jag och Nikie på första flyget.

Malin min älskade tjej!

Adam med sverigemössan, haha! Erik med sina bilar, haha!

Joel, haha! Han var med på alla bilder typ, hahaha. Linslus ( eller hur man säger )

Jag och Nikie som aldrig ville vara med på bild, haha!

Erik och Adam, haha och Joel!

Åh så underbart! Vill vara nära solen varje dag!

Jag, Nikie och Malin på flyget mot Trondheim!

Så vackert! Kommer en finare bild på "söndags inlägget"..

Haha jag och Nikie i sverigetrikåerna. Haha!


Ja det var min första dag på den underbara resan! Nu dags för dag 2!

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0