Varm chokladsås!

Jag gjorde nyss i ordning varm chokladsås, det är skit lätt.

1dl vatten
1dl socker
1dl cacao

Det räcker typ till 2-4 personer. När jag gör till mig själv så tar jag 1/2 dl av allt men aldrig av socker. Jag tar typ 1dl mer socker för annars smakar det bara cacao.. Det väljer man ju själv. Men jag tycker det är godare om den är lite sötare. Man ska låta den koka upp i två minuter och röra om samtidigt. Ställer av den efter två minuter ungefär. Om man väntar tills den svalnar lite så blir den segare och mera som riktigt chokladsås. Men om man tar den på direkten så får man den varm men nackdelen med det är att glassen smälter, man måste vara snabb, haha!

Tog lite bilder med dock med mobilkameran.. Så blev inga bra bilder alls...




Nu ska man snart börja fixa inför träningen, så kanske inte skriver något mera nu.. Eller jo ska skriva ett inlägg om Rinat och Tove! Så ni kan dreggla över bilden ett tag!


P U S S A R

Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0