Holland 2010!

Onsdag/Torsdag 24/25 Februari;

Jag och pappa åkte och hämtade Nikie vid halv sex. Vi var framme i Örebro runt halv sju, då var det bara att packa in allt i bussen sen köpa dricka på "statoil".. Jag och Nikie satt påvägen dit, haha! Vid typ tio så fick jag en sömntablett av Erik och efter en timma var jag typ borta, haha! Då sov jag om vart annat och var svår att väcka.. Första båten satt jag kvar på och sov såklart, haha! Fast nästa från Danmark till Tyskland var man tvungen att gå av så jag gick upp dit upp och sov, hahah! Sov igenom hela Tyskland. När vi var framme i Holland så vaknade jag till och då sa dem att vi inte skulle käka på IKEA... Så det blev donken ist, usch! Efter det så drog vi till Heerenveen där Thialf ligger (tävlings arenen).. Men först så shoppa vi lite och kikade runt, haha! Drog till Thialf och tränade, testade isen och fick nya tröjor (Sweden tröjor)... Runt halv sju så fick vi våran familj, min familj var as bra! Jag bodde med söta Elin Svanborg. Haha vi hade det as kul! Vi käkade iaf middag med familjen sne så spelade vi wii, haha! Vi somnade typ runt halv tio, var så trötta sen skulle vi upp vid halv sex...

Fredag 26 Februari;

Klockan ringde och vi var skit trötta (iaf jag) haha. Men vi traskade upp och satte på oss träningskläder och sedan käka vi frulle. Det bästa med frukosten där är att man får ha strössel på mackorna, haha det är så mums! Inte sånt strössel som vi har på glass, utan annat! Vi åkte där i från runt halv sju på morgonen.. Elin var första par och starten gick klockan åtta.. Tog en halvtimma att åka, vi bodde i "Emmeloord".. Jag körde runt nio och mitt första 500m gick inte alls bra, var så nervös vill jag lova, usch! Haha.. Men mitt 1000m lopp gick iaf as bra pers, så skönt! 1.36 något höga... Vid tolv så åkte vi med familjen hem, eller ja med mamman, Rick och Jessica. Vi duschade sen vid tre så åkte vi och bowla med två andra familjer som hade svenska tjejer med sig, Ella, Tilda, Ann-Marie och Daniella. Haha så det var kul att få bowla med dem och träffa de! Efter det så åkte vi hem käkade lite mat sen gick jag och Elin upp och bara tog det lungt, somnade gott... Skulle upp dagen efter exakt samma tid, usch!

Lördag 27 Februari;

Vi gick upp samma tid fast vi var lite segare och båda hade frysit så mycke den natten, haha! Det blåste och vi hade skaka båda två, haha! Menmen, bara att gå upp och fixa till lite! Mitt 500m lopp gick så mycket bättre denna dag! Slog pers och fick tiden 45.97 tiden jag hade innan var 46.04... SÅ skönt att vara under 46 sek... På 1000m slog jag pers igen fick tiden 1.36 lägre.. SÅ skönt att slå pers igen, haha! Efter den dagen så åkte vi hem och duschade, sen åkte vi ner på stan och shoppade lite. Hittade inte allt jag vill ha dock.. Men bilder kommer som sagt sen på vad jag köpt och allt.. Vi drog från stan typ vid fyra ochy åkte hem och fixade till oss lite mera, hihi! Sen drog vi iväg på middag sen discot, haha! F*n vad kul det vra, dansa med en massa trevligt folk!

 

Idag så har jag bara sutti i en buss! Hoppas ni är nöjd av det jag skrev, ni får fråga hur mycket ni vill om resan, svarar på ALLT!


P U S S A R 

 


Kommentarer

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0