Operationen

Ja ni kanske vill veta hur operationen gick till? Då kan ni läsa det i detta inlägg!


Jag kom dit ungefär kvart i sju och då fick jag byta om och mamma fyllde i en lapp. Satt i väntrummet sen så kom det en tant och hämtade mig. Fick sängen längstbort och det var skönt det för då hade man det verkligen för sig själv. Fick ta lite tabletter en för illamående, två panodil och sen två andra. Ungefär vid halv åtta så fick jag en kanyl eller nu vad det heter i handen. Usch det gjorde verkligen ont, inte skönt alls iaf! Men där spruta dem i lite andra saker och sånt. En sak va iaf så jag inte skulle må illa efter och det lovar jag er att det hjälper.

Vid åtta så kom narkosläkaren och hämtade mig och mamma. Vi gick in till operationssalen där jag fick såna här saker som håller koll på hjärtat ( EKG ) eller något, fick även en hjärt sak på fingret och sen en som mäter pulsen var femte minut. Dem var jätte trevliga där inne och då började nerverna att lägga sig lite, hehe.
Fick den där saken för munnen som man andas in syre igenom och samtidigt så spruta dem i något i den där kanylen. Jag blev bara tröttare och tröttare och tillslut somnade jag!

När jag sedan vaknade låg jag där inne där jag låg först och hade gips på foten och klockan var redan elva. Mammma ringde då till uppvakningen och frågade hur det va med mig. Hon trodde hon skulle få tala med en sjuksköterska men hon fick prata med mig och jag var ju helt borta... Viste inte alls hur jag skulle lägga på telefonen eller vad jag skulle säga. Jag kommer inte ens ihåg vad jag sa till henne, lite läskigt!

Somnade om och sen kom mamma runt halv ett. Då fick jag massa saft och mackor. Allt kändes bra och jag sov/vaknade om vart annat. Pratade med doktorn och han sa att allt såg bra ut och lite sånt.

Vi skulle åka hem men då var man tvungen att kissa först. Jag kissa ungefär två droppar och när jag kom ut va jag fortfarande kissnödig. Då fick jag göra ett ultraljud och det visade sig att jag hade 5dl kiss i min urinblåsa. Om man är riktigt kissnödig så har man vanligtvis 2dl urin i urinblåsan.. Men jag hade fem.. Så vi fick stanna lite längre och fick göra två ultra lljud. Så vi åkte hem ungefär halv fyra. Fick åka rullstol och mötte Annéa, hihi!


Ja det va min operation. Idag har jag väldigt ont i foten och får leva på verktabletter...

Nu ska jag lägga mig och titta på någon bra film, kanske somnar.. Men skriver senare!

Puss

Kommentarer
Postat av: Annéa

Hihi, skönt att det gick bra för dig!

Hoppas allt fortsätter så!

Kul att se dig gumman!

Krya nu i alla fall!

Pusssssss! <3

2010-04-20 @ 13:26:20

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0