Är det viktigt att vara sig själv?

Det är nog en fråga som många funderar över. Visst självklart ska man vara sig själv? Varför skulle man inte? Men är det så lätt att vara sig själv med alla personer. Och hur vet man att den personen som man är med är sig själv?

Jag tycker det är jätte viktigt att vara sig själv i alla lägen. Men hur vet jag ens om jag är mig själv då? Visst ibland kanske jag inte skrattar mitt värsta skratt med mina vänner som jag inte känner så bra.. Men varför gör man inte det? Jag tror att man är rädd för vad någon annan ska tycka. Men det är igentligen fel. För personerna du umgås med ska älska dig för den du är inte för den du försöker vara. Om den andra personen inte tycker om dig för den du är då är det ingen vän. En vän ska älska din personlighet, kunna ge dig komplemanger och allt. Man ska kunna prata om allt och kunna vara SIG SJÄLV!

Tänk på att vara dig själv och låt ingen annan förändra din personlighet. Allt blir mycket lättare och bättre om man är sig själv. Du kommer längre i livet då med både vänner och kärlek!



Tänk på hur du påverkar andra personer också. Ta dina goda vanor till dem andra och låt det dåliga vara hemma. Det är också du som kanske förändrar andras personlighet men kanske till något bra eller något dåligt!

 

VAR DIG SJÄLV!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Mycket bra skrivet det är så det ska vara!:)Kram

2010-04-09 @ 12:03:10

Skriv din kommentar här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

Din e-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0